Släcka bränder

Idag har vi varit i borlänge med klassen på brandsak!
Det var lite teori men faktiskt var intressant sen så var det en massa praktiskt också.
Vi fick bland annat kolla på olika explosioner (hårspray och gasol), släcka bränder med brandsläckare, "rädda" två lådsas människor som brann och det var svårt! haha alla fick typ panik! hehe. Sen fick vi även krypa igenom ett rökfyllt rum!
Efter det så åkte vi hem till Matilda som hade bakat en jättegod kladdkaka med polkachoklad i! mums!

Det har varit en lång med händelserik dag och jag har lärt mig ett och annat :) Tex att jag inte kan bo själv xD haha! nej men jag kan lite mer om bränder nu och hur läskiga och farliga vissa saker är och det är ju bra att veta! Så nu när jag flyttar sen så ska jag ha brandsläckare och 2 brandvarnare! :)

Vi tog några kort också men dom har Matilda så dom kommer upp någon annan dag men kan ju säga att vi hade riktigt snygga röda overaller på oss ;D hehe!



Kommentarer
mormor

ja brandvarnare och släclre är bra! Det vet farfar ju

2010-04-19 @ 21:29:06
Sofia

Nu är allt hemma fixat och perfa! 8)

2010-04-19 @ 22:44:15
URL: http://awabloggen.blogg.se/
Matilda

Nu finns bilder uppe ;)

2010-04-19 @ 23:39:49
URL: http://fighterbrewd.blogg.se/
mamma

Vi kan köpa en massa brandvarnare och brandsläckare åt dig hjärtat så du känner dig trygg den dagen det är dags <3 <3 <3

2010-04-20 @ 13:13:34
URL: http://tiemsa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0